Agaz - 2010-02-03 17:32:55

Narzędzia komunikacji wewnętrznej
– sposoby komunikowania się wewnątrz firmy (np. zebrania, prezentacje dla poszczególnych działów firmy, szkolenia, konferencje, wydawnictwa firmowe/custom publishing, tablice ogłoszeń, poczta mailowa, konkursy dla pracowników).

Komunikacja zewnętrzna
– przepływ informacji pomiędzy firmą a jej otoczeniem zewnętrznym (np. klientami, konkurencją, mediami, partnerami biznesowymi, opinią publiczną).

Narzędzia komunikacji zewnętrznej - podział ze względu na grupę docelową:

Media

- komunikaty, oświadczenia, informacje prasowe - zawierają oficjalne stanowisko danej organizacji, informują o najważniejszych wydarzeniach, produktach lub usługach

- sprostowania - służą wyjaśnianiu nieścisłości lub błędów w publikacjach lub audycjach

- briefingi i konferencje prasowe - służą bezpośredniemu przekazowi informacji mediom, wyjaśnianiu ich wątpliwości i odpowiedzi na pytania

- warsztaty dla dziennikarzy - służą omawianiu i wyjaśnianiu dziennikarzom rozmaitych zagadnień, np. nowych technologii

- podróże prasowe - służą zapoznawaniu dziennikarzy z daną organizacją, jej funkcjonowaniem; poznaniu ludzi, którzy ją tworzą i nią kierują; poznaniu nowych technologii, procesów produkcyjnych, usług itp.

  - okolicznościowe spotkania prasowe - służą kultywowaniu roboczych kontaktów z mediami, często związane są z jubileuszami, świętami i innymi ważnymi wydarzeniami

- premiery prasowe - służą prezentacji dziennikarzom nowych produktów lub usług

- wywiady, indywidualne spotkania prasowe, wizyty redakcyjne - służą przekazaniu szczegółowych informacji o danej organizacji, odpowiedzeniu na pytania i wątpliwości

- zaproszenie mediów na ważne wydarzenia - służy przekazaniu informacji o działalności danej organizacji i kultywowaniu roboczych kontaktów; dotyczą takich wydarzeń, jak walne zgromadzenie, otwarcie biura czy fabryki, kładzenie kamienia węgielnego; udział w targach, seminariach, konferencjach; imprezy kulturalne i sportowe sponsorowane przez dana organizację.

Instytucje rządowe i władze lokalne

- zapraszanie do udziału w wydarzeniach szczególnych dla organizacji, takich jak otwarcie zakładu, jubileusz, wizyty ważnych gości, wystawy, pokazy filmowe, konkursy, imprezy rekreacyjno-sportowe

- wykłady pracowników organizacji na zaproszenie instytucji rządowych i władz lokalnych

- udział w seminariach i innych wydarzeniach organizowanych przez instytucje rządowe i władze lokalne

- listy i petycje do przedstawicieli władz różnych szczebli - służą prezentowaniu stanowiska organizacji, np. jej zaniepokojenia planowaną decyzją władz

- listy gratulacyjne, kondolencyjne

- członkostwo przedstawicieli kierownictwa organizacji w stowarzyszeniach, związkach, zrzeszeniach, organizacjach fachowych i społecznych - służy kultywowaniu kontaktów z daną społecznością, grupą zawodową, środowiskami opiniotwórczymi.

Opinia publiczna

- oficjalne oświadczenia - służą prezentowaniu stanowiska organizacji w ważnych kwestiach; pośrednikiem przekazu mogą być media

- materiały sponsorowane i wkładki do gazet i czasopism - mają formę artykułów czy wywiadów, ale zamieszczane są na zasadach płatnych i traktowane są przez media jak materiały reklamowe

- płatne ogłoszenia - mogą dotyczyć zwołania walnego zgromadzenia wspólników, organizacji konferencji, seminarium

- "drzwi otwarte" - służą zapoznaniu chętnych z działalnością organizacji, jej produktami lub usługami; najczęściej w formie zorganizowanych grup

www.mzklan.pun.pl www.klasztorxiaolin.pun.pl www.czarny-lew.pun.pl www.chavala.pun.pl www.illuminati.pun.pl