Opis forum
Wklejam to co dostaliśmy od Konrada:
Strategia PR- przykładowa struktura
1. Wstęp
- skrótowe omówienie, czemu służy dokument, podanie okresu, jaki obejmuje dokument, w jaki sposób powstał ( np. z jakich źródeł informacji korzystano, jakie metody wykorzystywano przy pisaniu
2 Analiza sytuacji wyjściowej
- wnikliwy opis sytuacji medialnej, polityczno-społecznej (w przypadku instytucji publicznej, polityków), socjoekonomicznej (w przypadku organizacji gospodarczej)
- wyniki analizy SWOT lub/i innej (jakościowej- na podstawie dokumentów, materiałów prasowych, ilościowej-analiza publikacji pozytywnych, negatywnych, neutarlnych)
- możliwość działań PR: zasoby ludzkie, zespół i jego charakterystyka, podział ról w zespole, kontakty, partnerzy, potencjalni partnerzy
- analiza otoczenia- charakterystyka publiczności ( Uwaga: dziennikarze to nie jest grupa jednorodna: dziennikarze krajowi i lokalni, śledczy, polityczni, społeczni, publicyści, szefowie działów)
3. Cele
- jednoznaczne, jasno zdefiniowane
- możliwość podzielenia ich na: ogólne i szczegółowe/ strategiczne i taktyczne
4. Adresaci działań/ grupy docelowe:
- zdefiniowane na podstawie analizy sytuacji wyjściowej oraz przyjętych celów
5. Metody komunikacji, zasady komunikacji, docelowe profile wizerunkowe, główne przesłania i inne według uznania
- pole do waszej kreatywności
6. Formy realizcji celów- narzędzia i ich specyfika
7. Plan działań/ formy realizcji celów i plan działań
- opis działań i zdefiniowanie ich adresatów/grup docelowych
-każda aktywność oddzielnie opisana, podane przekazy, przykładowe przemównienia, komunikaty prasowe, programy wydarzeń, Q&A
- różne scenariusze w zależności od sytuacji
8. Harmonogram działań ( najlepiej w formie tabelarycznej)
9. Kosztorys
Offline
Witam,
Ponieważ na chwilę obecną nic nie mamy przygotowanego to proponuję, żebyśmy podzielili się elementami, jakie ma zawierać nasza strategia i każdy opracuje odpowiedni punkt. Potem zbierzemy to wszystko i doszlifujemy na wspólnym spotkaniu.
Propozycja podziału:
1 osoba - pkt. 1 i 2
2 osoba - pkt. 3 i 4
3 osoba - pkt. 5
4 osoba - pkt. 6
5 osoba - pkt. 7
6 osoba - pkt. 8 i 9
Jeżeli macie inny pomysł na podzielenie tego to napiszcie, ale mi się wydaje, że tak jest całkiem ok.
Możemy to opracować tak zupełnie wstępnie (co nie znaczy byle jak...) i razem to doszlifujemy. Jak będziemy czekać z tym do zorganizowania wspólnego spotkania to się raczej nie doczekamy...
Napiszcie co o tym sądzicie i który punkt chcecie opracować. Zaznaczam, że musimy się za to wziąć. Jak opracujemy wstępną wersję to umówimy się na spotkanie z Konradem.
PILNE!!!! Prośba o odpowiedź!!!!
Ostatnio edytowany przez Agaz (2010-01-29 16:52:39)
Offline
Zgadzam się z Agnieszką, musimy z czymś ruszyć bo podobno w połowie lutego on chce już widzieć co mamy, a zwłaszcza, że przy PZPN będzie dużo roboty bo ambitnie sobie wybraliśmy:-) Proponuję, żeby każdy wziął sobie jakiś punkt z tego jak podzieliła to Aga i opracował to, a w najbliższy weekend się spotkamy i skonfrontujemy nasze pomysły, nie ma już sensu dłużej tego odkładać.
Ja mogę zająć się punktami 1 i 2.
Offline
to ja mogę zrobić pkt. 5 czyli Metody komunikacji, zasady komunikacji, docelowe profile wizerunkowe, główne przesłania itd. (czyli pole dla naszej kreatywności
zgłaszajcie się proszę i ruszajmy z tym. Prośba do tych co zaglądają na forum aby zmobilizowali tych co tu nie zaglądają...
Offline
Michał czy możesz skontaktować się z Justyną i Kingą, żeby wybrały co chcą opracować:
na chwilę obecną nasz plan wygląda tak:
pkt. 1 i 2 - Beata
pkt. 3 i 4 - Iwona
Pkt. 5 - Aga
pkt. 6 - Michał
został pkt. 7 oraz 8 i 9 (razem) - Justyna i Kinga
Jeśli coś się nie zgadza to dajcie znać.
Na jaki termin się umawiamy? Tak żebyśmy się spotkali z tym co opracowaliśmy? Może jakoś w przyszłym tygodniu? Ja w tygodniu pracuję więc pewnie w weekend będę to robić.
Co Wy na to? Zaproponujcie jakiś termin - ja w tygodniu jestem wolna od 19 (o tej godzinie mogę być w centrum).
Ostatnio edytowany przez Agaz (2010-02-05 15:04:00)
Offline
Wiecie najlepiej będzie jeśli każdy, będzie na bieżąco wrzucał na forum to co ma, bo niektóre punkty wynikają jeden z drugiego i to nam ułatwi pracę.
Ja też w tyg jestem wolna od 19, może ten albo następny weekend, a konkretnie np niedziela? Dawajcie swoje propozycje spotkania może w końcu uda nam się jakoś umówić.
Jeśli chodzi o miejsce to spokojnie możemy się spotkać u mnie w akademiku.
Offline
poza tym proponowałam wczesniej aby naszą strategię oprzeć na kilku głównych punktach. Poniżej wklejam to co wczesniej pisałam - odpiszcie co Wy na to bo musimy mieć jakieś ramy (jednolite);
1. organizację wspólnie z rządem Euro 2012 (duże zaangażowanie PZPN w przygotowania)
2. program "Orliki" (czyli inwestycja w młodzież - wydaje mi się, że ogólnie program ten jest pozytywnie spostrzegany) - współpraca przy tym projekcie (bo to chyba inicjatywa rządowa) lub opracownie innego projektu pod auspicjami PZPN mającego na celu rozwój i propagowanie piłki wśród dzieci i młodzieży, również inwestycja w infrastrukturę
3. opracowaniu nowych kursów oraz zasad awansowania sędziów wszystkich szczebli (w chwili obecnej nie wygląda to najlepiej - nawet na tak marnych poziomach, jak B klasa, A klasa czy Okręgówka awansują znajomi znajomych i Ci co mają dobre stosunki z "górą", trzeba postawić na to, żeby przede wszystkim Ci którzy w związku działają zmienili o nim zdanie i przekonali się, że zmiany są możliwe; sędziowie bez skrupułów omawiają ze znajomymi kwestie organizacji związku - są to zatem nasi pierwsi rzecznicy - trzeba zmienić ich nastawienie, pokazać, że w nich inwestujemy i że awans zależy od obiektywnych kryteriów)
4. Powołanie komisji rewizyjnej, która czuwałaby nad budżetem PZPN oraz umieszczenie w statucie możliwości odwołania prezesa w przypadku jaskrawej niegospodarności w korzytsaniu ze środków związku
5. Powołanie komisji złożonej z ludzi o doświadczeniu i fachowej wiedzy (skład do przedyskutowania), która podjęła by prace nad zminą statutu związku oraz usprawnieniem jego organizacji - nagłośnienie tej kwestii - czyli PZPN chce zmian
Nie jest powiedziane, że wszystko musi się udać natychmiast. Jest to propozycja długofalowa. Możemy założyć, że końcowe efekty pojawią się po 2012 - dużo zależeć będzie od sprawnego zorganizowania Euro.
To są moje propozycje. Napiszcie co Wy na to. Myślę, że trzeba podejść realnie do tematu - rewolucji w PZPN nie będzie... Ale można zrobić pewne kroki, które w końcu przełożą się na wymierne efekty.
Można też poruszyć kwestię odowłania obecnego prezesa, ale biorąc pod uwagę, że stanowimy agencję PR pracującą dla PZPN to nie wiem czy nasz de facto przełożony (zleceniodawca - Pan Lato) chciałby wtedy z nami wsopółpracować Może lepiej postawić na pewne zmiany organizacyjne, ograniczenie korupcji i marnotrawienia pieniędzy. Może to oczyści kiedyś szeregi PZPN i na jego czele wreszcie stanie ktoś nieskompromitowany i z ciekawą wizją polskiej piłki.
czakam na opinie - czy macie inne pomysły. Tylko tak, żebyśmy sami sobie nie skomplikowali tego zadania.
Offline
rozmawiałem z Kingą i ona się za to weźmie od piątku, bo jeszcze walczy na sesji na AON.
A co do terminu to Ja bede w wawie w przyszłym tyg, ale bede troche ograniczony, no ale oczywiście strategia jest ważniejsza. Także ja tam sie dostosuje do terminu, ale w wawie bede od czwartku
Ostatnio edytowany przez Michał (2010-02-05 13:18:35)
Offline
aktualizacja- ja robię pkt. 5 i 6 a Michał z Kingą pkt. 7
w kwestii spotkania proponuję przyszłą sobotę - jakoś w ciągu dnia. Tylko, żeby każdy miał już opracowany punkt i wrzucony na forum - spotkamy się żeby to wszystko skleić i obgadać. w sobotę byłoby dobrze przesłać to Konradowi.
a w tygodniu po spotkaniu umówimy się z Konradem na konsultację
dajcie znaź co do terminu i miejsca spotkania.
Ostatnio edytowany przez Agaz (2010-02-05 15:09:22)
Offline
Jak już pisałam mi pasuje w sobotę (chodź chciałabym około 21 być już wolna), a w niedzielę o każdej porze i możemy spotkać się u mnie bo mojej współlokatorki nie ma więc będziemy mieli spokój. Co Wy na to?
Znalazłam w necie jakś tam strategię PR dla Widzewa Łódź, napewno nas to naprowadzi jak mamy zrobić swoją. Pozatym struktura strategii którą dał nam Konrad, jak dla mnie jest zbyt ogólna i mało zrozumiała, dlatego na naszego maila (strategiapr@gmail.com
hasło: zaliczenie12) wrzucam poradniki jak pisać strategie PR bo to na pewno ułatwi nam pracę i pozwoli lepiej się przygotować.
Strategia PR dla Widzewa Łódź
03-06-2008
Głównym celem strategicznym w przypadku Widzewa Łódź było uporządkowanie zarządzania komunikacją wewnątrz i na zewnątrz klubu. W pierwszej kolejności opracowane zostały procedury komunikacji zewnętrznej dla poszczególnych grup pracowników, w zależności od zajmowanych przez nich stanowisk i kompetencji. Jednocześnie opracowywanie jasnego i spójnego stanowiska klubu w bieżących i strategicznych kwestiach w dużym stopniu uporządkowało komunikację z poszczególnymi grupami docelowymi: mediami, kibicami, partnerami biznesowymi czy organizacjami sportowymi. Tym samym udało nam się w bardzo dużym stopniu ograniczyć udzielanie komentarzy „na gorąco", bez wcześniejszego uzgodnienia wspólnego stanowiska klubu, dzięki czemu przekazy kierowane do grup celowych i komentarze udzielane przez poszczególne osoby w klubie były spójne.
Realizację strategii PR dla Widzewa rozpoczęliśmy w momencie dużych zmian w samym klubie – zarówno o charakterze personalnym, sportowym, jak i biznesowym. Kibice, wśród których są również przedstawiciele mediów, czują się niezwykle związani ze swoim klubem. Oznacza to, że reakcja na wszelkie zmiany jest natychmiastowa. Dlatego tak ważne jest prowadzenie komunikacji na wielu płaszczyznach, tak aby docierać do nich z argumentacją dotyczącą strategii rozwoju klubu, zwłaszcza w sytuacji, gdy duża część prowadzonych działań jest nowością.
Równolegle ze zmianami w obrębie klubu, musiał się on zmierzyć z sytuacją kryzysową płynącą z zewnątrz, związaną z falą oskarżeń korupcyjnych w piłce nożnej, które dotknęły również jednego z byłych działaczy klubu. Rola doradcy PR w tej sytuacji polegała przede wszystkim na dostosowaniu strategii komunikacji do strategii działania Klubu oraz czuwaniu, czy wszystkie materiały, które wychodzą z Klubu, są spójne i czy rzeczywiście niosą właściwy przekaz. Oznaczało to z jednej strony zaproponowanie odpowiednich narzędzi, z drugiej – czuwanie nad doborem sformułowań czy logiki wypowiedzi oraz wyważenie chłodnej argumentacji z emocjonalnym zaangażowaniem w sprawę przedstawicieli klubu, w szczególności w poczuciu niesprawiedliwości, jaka ich dotknęła. Niezwykle istotny w całym zarządzaniu komunikacją w tej sytuacji był fakt, że władze klubu miały świadomość, że z jednej strony konieczna jest właściwa komunikacja, ale jednocześnie – co jeszcze ważniejsze – że potrzebne jest coś więcej niż komunikacja, i od razu podjęły natychmiastowe działania – zarówno w odniesieniu do przeszłości, jak i przyszłości. PR służył wyłącznie jako narzędzie, by osoby, do których chcemy dotrzeć z naszą argumentacją, mogły się z nią zapoznać oraz by zrozumiały dokładnie to, co chcemy im przekazać. Dlatego jedną z ważniejszych części strategii PR jest z jednej strony informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w polskiej piłce, z drugiej zaś – o wypracowanych przez Klub rozwiązaniach antykorupcyjnych na przyszłość.
Jako agencja PR doradzająca klubowi wspieraliśmy Widzew we wszystkich działaniach w tym zakresie, w tym m.in. we współpracy klubu z organizacją antykorupcyjną Transparency International Polska czy akcji „Widzew można ugiąć, ale nie można go złamać”.
Poza bieżącą komunikacją, doradztwem strategicznym w sytuacjach kryzysowych czy informowaniem o działaniach związanych z oczyszczaniem atmosfery wokół polskiej piłki, jako doradca PR, wspieramy również szereg wydarzeń specjalnych realizowanych przez klub, w tym m.in. koncepcję fundacji klubu, budowy stadionu czy też stworzenia nowej bazy treningowej.
Źródło: http://www.brief.pl/baza-wiedzy/warszta … -lodz.html
Offline