Opis forum
poniżej opracowana komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna - prośba aby to przeczytać - żeby później się nie okazało, że każdy pisze co innego i to się kupy nie będzie trzymać
KOMUNIKACJA ZEWNĘTRZNA- GŁÓWNE ZAŁOŻENIA
• Współpraca z gminami – obiekty sportowe, inwestycje, renowacje, programy dla młodzieży
• Program „Moje boisko-orliki” – współpraca z gminami – gmina zamiast szukać terenu pod inwestycję może współpracować z klubami sportowymi – boiska już istniejące można odnowić i przystosować do potrzeb programu a jednocześnie podnieść ich jakość co będzie się przekładać na lepsze wyniki miejscowej drużyny piłki nożnej. Współpraca na linii PZPN -gmina- Ministerstwo Sportu
• Kampania – organizowanie dni piłki nożnej- „Weekend z piłką” – zawody młodzieżowe z udziałem arbitra, warsztaty dotyczące przepisów gry w piłkę nożną, akcja „Zostań sędzią” – spotkania najmłodszych z sędziami oraz z doświadczonymi arbitrami, opis pracy sędziego, prezentacja ciekawych materiałów dot. nietypowych sytuacji w pracy sędziego, wyzwania, jakie stoją przed sędziami
• Kampania medialna – promowanie akcji „Weekend z piłką”, „Zostań sędzią”, opracowanie logo
„Weekend z piłką” – rodzinne spotkania na terenie obiektów miejscowych klubów, organizowane zawody piłkarskie w grupach wiekowych oraz zawody rodziców, grupy mieszane z zawodnikami miejscowego klubu piłkarskiego, równorzędnie organizowany piknik – współpraca z gminami, współfinansowanie
„Zostań sędzią” – program promujący karierę sędziowską, spotkania z sędziami, również I ligi, edukacja, przybliżanie pracy sędziego, programy organizowane przy współpracy klubów sportowych, powiązane z „Weekendem piłki nożnej”; organizowanie spotkań również w szkołach podstawowych – w ramach lekcji wychowania fizycznego, spotkanie z sędziami, wspólna gra w piłkę nożną, edukacja w zakresie przepisów, zachęcanie do zostania sędzią
• Współpraca z mediami – informowanie o zmianach, jakie są planowane w strukturach PZPN (projekt powołania komisji rewizyjnej, zmiany w statucie itd.)
• Modernizacja strony internetowej PZPN – przejrzystość informacji, bieżące informacje dostępne dla użytkowników, promowanie „Weekendu z piłką” oraz akcji „Zostań sędzią”
ZASADY KOMUNIKACJI ZEWNĘTRZNEJ
o PRZEJRZYSTOŚĆ INFORMACJI
o PROMOWANIE PIŁKI NOŻNEJ
o WSPÓŁPRACA NA POZIOMIE LOKALNYM
METODY KOMUNIKACJI ZEWNĘTRZNEJ
• Media :
„Weekend z piłką” – warsztaty dla dziennikarzy – przekazanie założeń programu oraz sposobu jego realizacji, zaproszenia dla dziennikarzy przy organizowaniu spotkań (głównie dziennikarze miejscowych gazet)
„Zostań sędzią” – komunikaty prasowe zawierające informacje niezbędne dla kandydata na sędziego, informacje dotyczące zalet bycia sędzią (hasło – „niech Twoja pasja stanie się Twoim zawodem”)
Kontakty z lokalnymi dziennikarzami, przekazywanie bieżących informacji o PZPN, planowanych działaniach, organizowanych imprezach
Aktywne informowanie o bieżącej sytuacji w PZPN, poczynionych zmianach i realizowanych projektach – polityka „otwartych drzwi”
Cel działań – docelowy profil wizerunkowy – PZPN jako organizacja dbająca o promowanie sportu, integrująca lokalne społeczności; przybliżenie PZPN i ocieplenie wizerunku poprzez spotkania z działaczami, prezentowanie ich pracy „od kuchni”; nastawienie na przejrzystość i pełną jawność informacji – przesłanie – chcemy zmian, zmieniamy się – możecie to zobaczyć.
• Instytucje rządowe i władze lokalne:
Zaproszenia dla lokalnych władz do honorowego uczestnictwa w organizowanych wydarzeniach, propozycja patronatu nad imprezą
Kontakty z lokalnymi władzami dotyczące form współpracy przy projektach promujących sport oraz aktywny styl życia
Cel działań- włączenie się w życie lokalnej społeczności, promowanie piłki nożnej, PZPN jako element lokalnej rzeczywistości, przesłanie – współpracujmy dla osiągnięcia wspólnych celów
• Opinia publiczna:
Oświadczenia prasowe – zmiany w PZPN, organizowane akcje
Wkładki do magazynów sportowych promujące „Weekend z piłką” oraz akcję „Zostań sędzią”
Organizowanie „drzwi otwartych” w miejscowych klubach piłkarskich
Cle działań- przejrzysta informacja, upublicznienie działań, promowanie społecznych projektów, przesłanie- PZPN to nie beton, PZPN to grupa ludzi z pasją, chcemy Was włączyć w nasze przedsięwzięcie, twórzmy razem polską piłkę
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA – GŁÓWNE ZAŁOŻENIA
• Praca nad zmianami w statucie PZPN – przepisy przeciwdziałające korupcji, sprzyjające jawności działań – praca w gronie eksperckim, również z udziałem osób z zewnątrz
• Projekt powołania komisji rewizyjnej – nadzór nad budżetem PZPN
• Opracowanie nowego systemu kursów sędziowskich oraz zasad awansu
• Zaangażowanie w realizację projektów 2012, Weekend oraz Sędzia
• Współpraca na poziomie lokalnym (2012, Orliki, akcje promocyjne)
ZASADY KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ:
o JAWNOŚĆ DANYCH
o ODDOLNE INICJATYWY I DZIAŁANIE
o SPRAWNE KANAŁY KOMUNIKACJI
o SZEROKA EDUKACJA
METODY KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ:
• Organizacja szkoleń wewnętrznych – obejmujących projekty Weekend, Sędzia
Cel działania – przygotowanie członków PZPN do realizacji projektów
• Wydawanie wewnętrznej gazetki organizacji – materiały edukacyjne, informacje
o bieżących projektach, etapy realizacji oraz ich efekty
Cel działania – usprawnienie komunikacji, przekazywanie bieżących informacji, podkreślanie dokonywanych zmian, ich rangi i znaczenia dla całej organizacji, integracja członków PZPN, propagowanie określonych postaw etycznych zgodnych z założeniami strategii
• Opracowanie struktury komunikacji wewnątrz PZPN – przejrzysta informacja, z jakim problemem do kogo możesz się zgłosić, niezbędna zwłaszcza dla nowych sędziów
Cel działania – wzrost poczucia bezpieczeństwa w ramach struktury PZPN, położenie nacisku na informację zwrotną
• Opracowanie atrakcyjnych programowo szkoleń dla nowych sędziów oraz szkoleń okresowych dla aktualnych członków
Cel działania – promowanie aktywności sędziowskiej, poprawa jakości pracy sędziów, pogłębienie wiedzy
• Opracowanie zasad awansowania sędziów oraz weryfikacji posiadanej przez nich wiedzy – praca w gronie ekspertów przy szerokich konsultacjach z członkami PZPN
Cel działania – odbudowa utraconego zaufania członków, okazanie determinacji w dążeniu do pozytywnych zmian, przełamanie schematycznego myślenia o PZPN
Ostatnio edytowany przez Agaz (2010-02-07 15:47:13)
Offline