Strategia PR dla PZPN

Opis forum


#1 2010-02-07 17:04:10

Michał

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-22
Posty: 14
Punktów :   

Opis działań, adresaci i grupy docelowe

Plan działań:


Adresaci :

1.    media
2.    władze lokalne
3.    opinia publiczna
4.    członkowie PZPN



Media:

1.Współpraca z mediami
2. Kontakty z lokalnymi dziennikarzami
3. Aktywne informowanie o bieżącej sytuacji w PZPN
4. Kampania medialna
5. Warsztaty dla dziennikarzy ("weekend z piłką") , ("zostań sędzią")
6. Wkładki do magazynów sportowych w celach promocyjnych.


Władze lokalne :


1.Współpraca z gminami
2. Program „Moje boisko-orliki”
3. Zaproszenia dla lokalnych władz do honorowego uczestnictwa w organizowanych wydarzeniach, propozycja patronatu nad imprezą
4. Kontakty z lokalnymi władzami w celu współpracy przy projektach promujących sport.


Opinia publiczna:

1. Oświadczenia prasowe
2. Kampania
3. „Weekend z piłką”
4. Modernizacja strony internetowej PZPN
5. „Zostań sędzią”
6. Organizowanie „drzwi otwartych” w miejscowych klubach piłkarskich

Członkowie PZPN:

1. Aktywne informowanie o bieżącej sytuacji w PZPN
2. Praca nad zmianami w statucie PZPN
3. Projekt powołania komisji rewizyjnej
4. Opracowanie nowego systemu kursów sędziowskich oraz zasad awansu
5. Zaangażowanie w realizację projektów 2012, Weekend oraz Sędzia
6. Współpraca na poziomie lokalnym (2012, Orliki, akcje promocyjne)
7. Wydawanie wewnętrznej gazetki organizacji
8. Opracowanie struktury komunikacji wewnątrz PZPN
9. Opracowanie atrakcyjnych programowo szkoleń dla nowych sędziów oraz szkoleń okresowych dla aktualnych członków
10.Opracowanie zasad awansowania sędziów oraz weryfikacji posiadanej przez nich wiedzy

Ostatnio edytowany przez Michał (2010-02-07 18:19:19)

Offline

 

#2 2010-02-07 17:36:03

Agaz

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-21
Posty: 25
Punktów :   

Re: Opis działań, adresaci i grupy docelowe

ok teraz to trzeba ślicznie i szczegółowo opisać

Ostatnio edytowany przez Agaz (2010-02-07 18:25:19)

Offline

 

#3 2010-02-08 10:21:01

Kinia

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-02-08
Posty: 5
Punktów :   

Re: Opis działań, adresaci i grupy docelowe

niom, tylko według mnie do odbiorców powinniśmy dodać także kibiców (w końcu to oni robią akcje przeciwko nam). możemy na przykład zorganizować spotkania z ich przedstawicielami...

Offline

 

#4 2010-02-08 14:11:47

Agaz

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-21
Posty: 25
Punktów :   

Re: Opis działań, adresaci i grupy docelowe

Hej Kinga

nie wiem  jak reszta ale ja wolę nie pakować się w coś czego nie damy radę obronić. We wstępie możemy napisać, że zdajemy sobie sprawę z niechęci kibiców, jednak zamiast otwartej konfrontacji (bo nie bardzo wiem jak sobie wyobrażasz spotkanie przedtsawicieli kibiców PZPN - raczej pokojowe by nie było i tu nie ma mowy o racjonalnej argumentacji), nasza strategia to drobne kroki, które pozwolą na zmianę negatywnego wizerunku - działanie długofalowe, którego rezultatetm będzie równiez zmiana nastawienia kibiców

bez zmian w PZPN jakiekolwiek spotkanie w PZPN jest bez sensu chyba, że ktoś lubi być obrzucany inwektywami

nie wiem, jak reszta ale ja już trochę nad tym siedzę i nie zamierzam tego wywracać do góry nogami

chcę to zaliczyć a nie pawkować się w coś z czego sie nie wygrzebiemy.

na obecnym etapie i nastawieniu kibiców do PZPN to spotaknie to byłaby pyskówka albo obrzucanie pomidorami

Ostatnio edytowany przez Agaz (2010-02-08 14:13:21)

Offline

 

#5 2010-02-14 18:55:17

Michał

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-12-22
Posty: 14
Punktów :   

Re: Opis działań, adresaci i grupy docelowe

Media:

Współpraca z mediami mająca na celu poprawić wizerunek PZPN powinna głównie opierać się na kontaktach z lokalnymi dziennikarzami oraz kampanii medialnej. Akcje „weekend z piłką” oraz „zostań sędzią” zdecydowanie tą współpracę pogłębią. Akcja zostań sędzia polegająca na odbywaniu się kursów dla kandydatów na sędziów piłkarskich ma na celu promocje zawodu sędziego piłkarskiego oraz łatwiejszą możliwość w przyszłości wykonywania tego zawodu. Współpraca z mediami powinna także odbywać się w oparciu o projekt EURO 2012, a więc będą to warsztaty dziennikarskie pomiędzy przedstawicielami 4 miast polskich a PZPN i UEFA. Kontakty z lokalnymi dziennikarzami miałyby polegać na aktywnym ich informowaniu o bieżącej sytuacji w PZPN, poczynionych zmianach oraz realizowanych projektach. Również współpraca z mediami miałaby na celu polepszenie wizerunku samego prezesa PZPN Grzegorza Laty, którego wizerunek w mediach jest źle przedstawiany i częściej można na jego temat spotkać się negatywne opinie i komentarze. Warto również postarać się o odmłodzenie kadry – wypromowanie „nowych twarzy”, ludzi młodych dynamicznych, dobrze prezentujących się w mediach w celu przełamania wizerunku „betonu”, a więc związku ludzi starszych, dobrze się znających, niejednokrotnie ze sobą w przeszłości działających.

Władze lokalne:

Współpraca z gminami powinna polegać w oparciu o program „Moje boisko – orilk”. Program ten zakłada budowę ogólnodostępnych, bezpłatnych kompleksów boisk sportowych wraz z szatniami i zapleczem socjalnym, w każdej gminie na terenie całego kraju. Założeniem Programu jest udostępnienie dzieciom i młodzieży nowoczesnej infrastruktury sportowej w celu aktywnego uprawiania sportu. Dla dzieci z gmin jest to świetna możliwość spędzenia wolnego czasu, natomiast dla samej gminy znaczące odciążenie finansowe w przypadku gdy sama musiałaby sprostać takiemu projektowi. Kolejny ważny element to współpraca z władzami samorządowymi w zakresie inwestycji pod obiekty sportowe oraz modernizacji już istniejących. Warto również byłoby pogłębić współprace z władzami lokalnymi poprzez wysyłanie zaproszeń na imprezy sportowe dla nich, jako honorowego uczestnika tych ich imprez, a czasami nawet jako głównego ich patrona. Organizowane przez Polski Związek Piłki Nożnej turnieje są znakomitą okazją do promocji miasta, gminy i powiatu jak również elementem budowania wizerunku samorządu aktywnego w sporcie.

Opinia publiczna:

Zdecydowanie grupą do której najtrudniej będzie dotrzeć PZPN, jest opinia publiczna. Poprawa wizerunku wśród tej grupy powinna polegać na: odbudowie utraconego zaufania poprzez włączanie społeczności lokalnych w realizowane projekty, zwiększeniu bezpieczeństwa na stadionach, które ciągle pomimo tego, że podjęto już wiele kroków w celu jego zwiększenia nie zostało jeszcze w pełni zapewnione. Konieczne jest m.in. wprowadzenie pojęcia przestępstwa stadionowego i zaostrzenie kar za napaść na policjanta w czasie meczu. Warto również postarać się o modernizacje strony internetowej PZPN, która choć wydaje się być czytelna, nie jest otwarta dla przeciętnego użytkownika, który nie może na niej wyrazić swoich opinii na temat związku bądź wydarzeń z nim związanych. Można by również rozpocząć prowadzenie kampanii PZPN, polepszającej jego wizerunek wśród społeczeństwa, pokazującą pozytywne strony PZPN, polegającą min. na zapoznaniu się z pracami związku, osobami wchodzącymi w jego skład, z możliwością porozmawiania z działaczami w dniu specjalnie to tego przeznaczonym. Oraz raz na jakiś okres w wyniku wzajemnego porozumienia pomiędzy związkiem a klubami piłkarskimi zorganizować drzwi otwarte dla kibiców w miejscowych klubach.

Członkowie PZPN:


Członkowie PZPN w celu poprawy własnego wizerunku jak i wizerunku całego związku powinni, aktywnie informować o bieżącej sytuacji w PZPN, atmosferze czy sprzyja ona wzajemnej współpracy. Powinny przede wszystkim  nastąpić zmiany w statucie PZPN. Podstawą tych zmian winno być wprowadzenie przepisów przeciwdziałających korupcji. A więc utworzenie  komisji rewizyjnej, organu kontrolnego, zajmującego się wykonywaniem nadzoru, zwłaszcza po zakończeniu roku obrachunkowego, w zakresie badania bilansu, podziału zysku, pokrycia strat. Ważne jest również absolutorium finansowe dla Zarządu, oraz okresowe sprawozdania finansowe z prac związku. Należy ponadto opracować struktury komunikacji wewnątrz PZPN. Polegające na wzajemnych konsultacjach w gronie ekspertów i podejmowaniu przez nich odpowiednich decyzji w sprawach dotyczących związku. Również istotny jest element promocyjny min. wydawanie gazetki o PZPN oraz opracowanie atrakcyjnych programowo szkoleń dla nowych sędziów oraz szkoleń okresowych dla sędziów aktualnych. Opracowanie zasady ich awansowania oraz weryfikacja posiadanej przez nich wiedzy. To wszystko ma na celu usprawnienie działań prac związku i lepszą ich organizacje.

Ostatnio edytowany przez Michał (2010-02-14 19:01:23)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.politologiaujk.pun.pl www.metin2-gry-mmorpg.pun.pl www.assamitesclan.pun.pl www.rasengann.pun.pl www.feralheartforum.pun.pl