Opis forum
Narzędzia komunikacji wewnętrznej
– sposoby komunikowania się wewnątrz firmy (np. zebrania, prezentacje dla poszczególnych działów firmy, szkolenia, konferencje, wydawnictwa firmowe/custom publishing, tablice ogłoszeń, poczta mailowa, konkursy dla pracowników).
Komunikacja zewnętrzna
– przepływ informacji pomiędzy firmą a jej otoczeniem zewnętrznym (np. klientami, konkurencją, mediami, partnerami biznesowymi, opinią publiczną).
Narzędzia komunikacji zewnętrznej - podział ze względu na grupę docelową:
Media
- komunikaty, oświadczenia, informacje prasowe - zawierają oficjalne stanowisko danej organizacji, informują o najważniejszych wydarzeniach, produktach lub usługach
- sprostowania - służą wyjaśnianiu nieścisłości lub błędów w publikacjach lub audycjach
- briefingi i konferencje prasowe - służą bezpośredniemu przekazowi informacji mediom, wyjaśnianiu ich wątpliwości i odpowiedzi na pytania
- warsztaty dla dziennikarzy - służą omawianiu i wyjaśnianiu dziennikarzom rozmaitych zagadnień, np. nowych technologii
- podróże prasowe - służą zapoznawaniu dziennikarzy z daną organizacją, jej funkcjonowaniem; poznaniu ludzi, którzy ją tworzą i nią kierują; poznaniu nowych technologii, procesów produkcyjnych, usług itp.
- okolicznościowe spotkania prasowe - służą kultywowaniu roboczych kontaktów z mediami, często związane są z jubileuszami, świętami i innymi ważnymi wydarzeniami
- premiery prasowe - służą prezentacji dziennikarzom nowych produktów lub usług
- wywiady, indywidualne spotkania prasowe, wizyty redakcyjne - służą przekazaniu szczegółowych informacji o danej organizacji, odpowiedzeniu na pytania i wątpliwości
- zaproszenie mediów na ważne wydarzenia - służy przekazaniu informacji o działalności danej organizacji i kultywowaniu roboczych kontaktów; dotyczą takich wydarzeń, jak walne zgromadzenie, otwarcie biura czy fabryki, kładzenie kamienia węgielnego; udział w targach, seminariach, konferencjach; imprezy kulturalne i sportowe sponsorowane przez dana organizację.
Instytucje rządowe i władze lokalne
- zapraszanie do udziału w wydarzeniach szczególnych dla organizacji, takich jak otwarcie zakładu, jubileusz, wizyty ważnych gości, wystawy, pokazy filmowe, konkursy, imprezy rekreacyjno-sportowe
- wykłady pracowników organizacji na zaproszenie instytucji rządowych i władz lokalnych
- udział w seminariach i innych wydarzeniach organizowanych przez instytucje rządowe i władze lokalne
- listy i petycje do przedstawicieli władz różnych szczebli - służą prezentowaniu stanowiska organizacji, np. jej zaniepokojenia planowaną decyzją władz
- listy gratulacyjne, kondolencyjne
- członkostwo przedstawicieli kierownictwa organizacji w stowarzyszeniach, związkach, zrzeszeniach, organizacjach fachowych i społecznych - służy kultywowaniu kontaktów z daną społecznością, grupą zawodową, środowiskami opiniotwórczymi.
Opinia publiczna
- oficjalne oświadczenia - służą prezentowaniu stanowiska organizacji w ważnych kwestiach; pośrednikiem przekazu mogą być media
- materiały sponsorowane i wkładki do gazet i czasopism - mają formę artykułów czy wywiadów, ale zamieszczane są na zasadach płatnych i traktowane są przez media jak materiały reklamowe
- płatne ogłoszenia - mogą dotyczyć zwołania walnego zgromadzenia wspólników, organizacji konferencji, seminarium
- "drzwi otwarte" - służą zapoznaniu chętnych z działalnością organizacji, jej produktami lub usługami; najczęściej w formie zorganizowanych grup
Offline